Nuffnang ads

Monday 1 June 2015

senandung asmaa akmal

      
                   ASSALAMUALAIKUM.

Hai Jun. Hari ni 1 Jun sebab belum pukul 12 malam so it's still 1st Jun 2015.


Takdak mood nak update senanya tapi sebab boring and mata tak de feeling mengantuk lagi so yeah bukak lah blog. Lagipun aku insecure mijah dah 2 post dah pasal keluar hari tu.


Okey aku nak cerita pasal akiviti 2 minggu lepas. 


Aku baru dapat baby baru uolls. Wan Nur Humaira. Congratz to my pretty sister for having this `humaira' baby. Putih kemerahan gila and sangatlah baik sebab tak banyak ragam.Husna yang dah nak masuk 3 tahun tu pulak buat perangai sebab insecure kot mama papa ada baby baru. So sakit kepala sikit layan dia. Mahu gila kot kalau tak sabar.



              Nilah Humaira. Mata sepet gila menurun sapa tah. 



Okey aku jugak telah pergi interview untuk masuk ke fakulti Akademi Bahasa. Aku naik bas alone je dari Stesen Bas KT. The heck gila 8 jam lebih baru sampai KL. Aku dah nampak dah kalau aku dapat kat Shah Alam mesti aku jarang dah balik. Duduk Kuantan je berapa kali je balik tu pun sebab mak marah lama tak balik.


"Dah lupa jalan balik rumah" katanya.


And masa pergi tu aku pergi foodhunting. Cis foodhunting pebenda aku pergi chemistry cafe je. Sebab si abdul suka ajak jalan jalan last minute. 


Okey chemistry cafe ni seronok jugaklah kot. Yeay Wan Zulfa tolong belanja. Aku spend one hour kot kat situ then abang aku ajak naik ke KL sebab nak hantar  cik girlfriend balik Seremban.




Okey nilah Chemistry cafe. Nampak tak kekimian dia kat situ.


Pastu lepas balik KL aku asyik craving pelbagai menda pelik.

Antara yang aku craving adalah sushi, buah kiwi, mango cheesecake, burger, laksam.


Okey mungkin sebab anak naga yang aku bela dalam perut selama ni dah baligh so dia dah pandai meminta minta.


Okey pastu sabtu lepas aku pergi makan sushi dengan 2 orang kawan lama. Sebab toi tak suka sushi so aku terpaksa merintih sendirian sampailah teringat 2 orang bakal cikgu tu tengah cuti. So yeah aku pun ajak dan diorang terus okay je.

Kami pergi Sushi King.

Walaupun ada rumours yang cakap SK tak halal lah tapi sebab aku yakin dengan SK kot so aku buat tak heran dan makan serakusnya. Banyak jugak yang aku order tapi makan bertiga sebab food hunting sambil save bajet. Hek hek hek.


Nilah kononnya try B612 yang famous tu, So nak dapatkan muka flawless. Okey edit semua.



                                               Sebab dah lama tak minum cool blog kan




                                       Nampak tak Mijah excited makan icecream pakai chopstick.



                                          Sebab pokya macam lawa je kan jadi model aku.




Wei Pokya jakun gila. Muka excited nak mati. Muka dia first masa makan sushi takleh blah. pastu  makan dan makan lagi.




Makanan dia agak lambat so kami pun wefie laa dulu. 



                                                       Green Tea dan mango yakult.



                                             Pokya excited sebab dah pandai pakai chopstick.



                                                                Tempura Udon







Aku malas sangat update senanya. Nampak tak kehambaran aku bercerita. 

Btw, aku tengah buat beberapa cerpen untuk dihantar ke skuad terfaktab. Aku jugak ada buat novel manggot yang baru seribu lebih perkataan. Banyak lagi idea aku tapi aku kena buat research dulu pasal pembunuhan yang serial killer punya. Baru macam mengancam sikit nak baca.


And aku akan ke Kelantan minggu depan nak jumpa twin si Jebat Sapphire. Long time no see you Jebat. So aku haraplah mak aku bagi aku peluang lama sikit nak melancong ke Kelantan. 


So genite from me. Bye.



No comments: