Nuffnang ads

Saturday 13 June 2015

(Day 1) Single Woman 30-days Blogging Challenge

Hai. Hari ni aku bercita- cita tinggi sikit untuk sahut cabaran berblog untuk satu bulan.

I got this idea from my friend, Mj. This challenge is quite interesting although I doesn't have any courage to do so. Pray hard for the lazy Asmaa' Akmal. If you're interested in this, click  here okay.

Malaih nak speaking sebab tak nak bagi feel lari so yeah whtv nak campur jugak. 

Forgive me okay ^_^

Your response to everyone's favourite question: " and why are YOU still single?"


Dulu masa kat sekolah, I had someone in my life and at that time I really love him. Seriously I swear! 

Everything apa yang dia lakukan semua nampak sempurna. And apa jua kesalahan yang dia buat aku anggap tu proses nak matang. Aku pernah mimpikan nak harungi segala impian aku bersama. I have a lot of dreams. High dreams. 

And, segalanya mula berubah selepas aku masuk Universiti. Kami mula asyik gaduh. Every day I guess. And dia start tegur aku makin jauh. Masa sekolah menengah dulu aku takde sesiapa yang aku boleh anggap 'kawan' tau. Aku takde life. Aku cuma ada dia. Seriously segala air mata aku ketawa aku masalah aku dihadapi bersama.

*tetiba buat throwback

Dekat universiti aku mula ada kawan. Ada bestfriends. Ada roomates yang sangat penyayang. Ada ramai boyfriends (baca:kawan lelaki). Aku mula kenal apa yang selama ni aku tak kenal. Aku mula tahu the feeling ada bestfriends. And setiap kali aku menangis if aku gaduh dengan dia my friends be like, the heck menangis untuk perkara sia-sia. Have fun and enjoy this life. Get a life.


Mula-mula, aku okey je. Dia boyfriend aku so apa sahaja yang kami harungi so it's okay. 


But selepas sebulan, aku start abaikan dia. I have my life. He also has his own life. why we should bother? 


And I met someone. He is so sweet and honestly I had some feelings. I told my boyfriend about this. Kami gaduh dan makin jadi renggang. And setiap kali aku keluar, you know the word "berjimba" he was like 'saya tak suka'. And dia mula tegur apa sahaja aku buat. I was okey. One day, dia ada beritahu yang dia ada contact balik dengan someone yang pernah hadir dalam hidup dia. Aku terkejut. Ni kali ketiga dia membelakangi aku. Ni kali ketiga dia mungkir janji dia. I started to hate him. Rasa kena backstab.


Okey imagine eh. Semua perkara yang aku buat kena report dekat dia. Kena tanya dia. And bila turn dia , aku macam orang bodoh dipermainkan. Aku sabar je masa tu. Aku macam "okay, nanti bila time kau aku balas balik." Scary right. But it was happened.

Aku mula dah TAWAR HATI nak teruskan hubungan. So aku putuskan hubungan sebab aku nak bersendirian kejap. And after kitorang clash, dia ada sindir aku dekat instagram. And a girl (musuh aku kot) komen about this matter. And perasaan aku dekat dia macam mati terus je. 

And tetiba someone tu dia bagi hint dekat aku yang dia suka aku. He told me that we were more than friends. I was so happy because I also had the feeling.


We always met and share a lot of stories. And I started to have a hope. After raya, kitorang jumpa dekat mall. And sehari lepas tu dia berubah. Dia ajak bincang bila kami macam jauh but aku tolak. Idiot. Dan aku dah lepaskan dia untuk selama-lamanya. (Weh, kenapa aku rasa nak nangis)


Start lepas aku move on dari pingu, aku dah tak percayakan sesiapa. Berapa kali aku jatuh masa nak move on. Paling pedih sekali bila aku berharap dekat pingu, I saw his new girlfriend held his arm without 'lapik". You know this feeling? >_<

I give up, I keep telling myself that He has a big surprise for me. And aku pulak ada kecewa dengan someone bulan lepas. Kena backstab lagi. So alasan aku bila aku kenapa single lagi. Semua orang dah berpunya. 


"Mungkin kali pertama aku kecewa aku jatuh, aku bangun walaupun payah. Kali kedua pun sama. Aku tetap bangun walaupun merangkak. Tapi untuk kali ketiga aku takkan biar hati aku menangis lagi. Aku masih mampu hidup walaupun single dan aku belum cukup jadi anak yang baik untuk family aku. Aku takut bila kali ketiga aku kecewa aku dah takde alasan untuk aku bangun lagi."


Aku still ada kawan kawan yang boleh support aku. Tolong lap air mata aku. Jadi si peminjam bahu bila nak rebah. Aku rasa couple tu boleh elak. 


Jangan pernah takut untuk single. Proud of yourself . kau sabar kot untuk single untuk dapat apa yang Dia janjikan. So give me hi-5 untuk sesiapa yang single. 


Dear future soulmate, kita jumpa nanti. ^_^



No comments: