Nuffnang ads

Thursday 21 May 2015

You leave footprints in my heart



Hello everyone. Oleh sebab tersangat sangat lah bosan, maka aku pun menggagahkan diri ini untuk bukak laptop, masukkan password, cucuk broadband, tutup lampu bilik, pasang lampu kecik yg hanya menampakkan keyboard lappy, sambil meniarap dan bermalasan dia atas katil yg empuk ini, dan seterusnya memerah otak mencari idea bagi menghupdate blog asmaa' akmal yg comel cute meletop kebabooom ni. Hm intro yg sgt menarik bukan? Okay lol. Haha.

Actually, i don't have any idea to write on what. But i will try my best lah demi sahabat aku yg tersayang, tercomel, teranggun dan terjelita dan seumpama dengannya. Ehem ayat mengampu :P Actually aku tak tahu nak letak title apa for this post, tp rasanya tu lah yg terlintas dlm otak i yg genius ni. Ahaks okay lol noi. First and foremost, (feeling nak buat writing pulok) aku nak cerita lah first impression aku when i met asmaa' akmal ni. Okay, sila baca dengan nada yg serius. Mula-mula aku tak suka kau sebenarnya sbb yela kau kan jenis bising2, pastu byk cakap dan aku rasa kau sgt lah annoying sbb kau selalu dtg rumah aku for sem 1, pastu dok borak2 ngan bat pastu dok gelak2, pastu dok bising2, and i was like grrr eh perempuan ni tak reti nak balik rumah dia ke apa? -.- haha lol. Okay mak, sorry if you offended with this confession. Tapi entah kenapa, tiba-tiba satu hari ni, kau duduk sebelah aku time kelas elc, if i'm not mistaken, and you talked about your ex sbb time tu korg baru clash. Kira macam sesi luahan perasaan lah time tu. Dan hari demi hari, minggu demi minggu, aku pun start rapat ngan kau dlm kelas, pastu seperti biasa kau akan dtg rumah aku, dan tidur atas katil aku, dan aku menjadi peneman setia kau sebelum tidur. Eheh? Hahahaha betul lah kata org, "tak kenal, maka tak cinta."

Next, masuk sem 2, kita dapat satu rumah dan satu bilik pulak tu. Serious, aku bahagia sgt dapat sebilik dgn semak, bat dan toi. Yela, dpt kwn sekepala sehati sejiwa. Memang bahagia sehingga menjilat jari. Eh? So nak dijadikan cerita, asmaa' akmal ni ialah my classmate, my roommate, my housemate, my heartbeat and segala waktu dengannya. Haha. Almost 24/7 lah aku berkepit ngan dia je. Kat kelas jumpa kau, kat rumah jumpa kau, kat bilik jumpa kau, Waktu bila je aku tak jumpa kau eh? Hmmm. Haha. Dan dalam kelas, dia lah yg duduk sebelah aku, be my partner for every tasks, group assignments, forum, debate and etc. Aku tak kan lupa lah time kita buat assignment elc yg writing tu. Sumpah benda tu leceh gila lagi2 nak buat references, pastu kena salin balik lah, kena buat balik, kena print balik, pastu banyak kali gaduh, pastu tak bertegur sapa dan macam2 lah jadi. Dan yang takleh bla, time in class tu kau siap ckp kat aku lagi "Noi, aku nak tidur kejap eh. Kau tulis lah dulu." Hahahaha sumpah perangai mcm budak kecik kau ni, Tapi aku okay je. And at the end, we managed to complete the task and got the highest mark in class. Aku tak akan lupa lah all those moments. A big clap for us :)

Dan aku tak akan lupa time kau, bat and toi jaga aku masa aku demam. Kau siap amek tuala basah bagai pastu letak kat kepala aku. And then the next day korg teman aku g klinik. Time tu lah sy rasa you are the one. Kahkahkah. Haih kalau nak dicerita mmg sampai tahun depan pun tak habis. Byk sgt kenangan manis ngan korg. Asmaa' akmal ni kekadang dh mcm mak aku dh, dia banyak lah membebel kat aku suruh aku makan ubat lah bila aku sakit, pastu membebel lagi if aku tak dgr ckp dia, a good listener, suka bagi nasihat dia yg sentap sentap kat aku, kawan dtg lambat pergi kelas, kawan ponteng kelas. Eh? Haha. Kawan buat gaduh, kwn pergi breakfast, lunch, dinner dan semua lah. Same goes to bat, toi and tiya. Segala benda buat dgn diorg. :D

Tetiba aku macam dah kekeringan idea nak type apa -.- Okay, ni aku nak pesan kat kau ni, even aku ngan kau mungkin dah tak sama uitm lagi, tak sama course, tak sama kelas, tak sama rumah, tak sama bilik lagi for degree nanti, please don't forget me. Aku doakan yg terbaik utk kau. Moga makin matang eh. Aku dh takde nak teman kau nanti. I know you can survive and i know you are a strong girl. Then if  dh jumpa kawan baru nanti, jangan lupa TLP, dazzlingdames and 5 damsels. Alright? May Allah bless you always and hope you succeed the best in your life. 


p/s: Sorry if my post ni mcm deep sgt. Unstable mood. Hahah. Till then, love you :*

Sincerely,
Noi yang gojes :P

No comments: