Nuffnang ads

Sunday 14 June 2015

(Day 2) Single Woman 30-days Blogging Challenge




Hai. So aku meneruskan lagi cabaran yang agak unik ni. Rajin ye kau asma.

Okey so second day is about :


Describe a moment or a day when being single really sucked.


Nah itu dia.


Tahu tak, feeling orang yang single tak pernah bercouple ni lain berbeza dengan orang yang single lepas putus. Serius jauh beza. Siapa tak percaya meh aku lempang. 


Dulu kan aku selalu ada orang yang nak share cerita even perkara bodoh tak masuk akal aku pakat layan je. Dia pulak jenis yang haa citer citer nak dengar. So aku cerita je walaupun dia asyik tertido je dengar cerita aku yang gila tu.

So, bila alone ni and sometimes kawan kawan aku pulak bukan 24/7 ada. So bila kau rasa nak meroyan kepuasan memang lah ada.







sumber: twitter

                             

Mohon muntah berdarah bila tengok gambar gambar ni semua. Orang yang single boleh pejam mata lap air mata sendiri. Takpe nanti dah kahwin jaga dia elok elok. Dah lama aku tunggu nak buat 'cita-cita' seperti gambar di atas. 

Moment yang paling aku rasa stuck atau annoying bila single ialah bila aku tak boleh tidur memalam sebab tidur lama dah siang and takde sorang pun nak teman aku. Menangis kejap. 




Tapi masa tu je lah. Masa tu kan aku rasa macam menyesal clash pun ada jugak. Kenapa aku clash? Timbul semua perasaan bangang abadi. Bila dah tidur elok pulak. Tulah moment yang aku rasa single ni kadangkala menyampah. 


Tapi kalau ada kawan lelaki nak ajak aku otp memalam memang akan bantah dan cakap no and never. Saja taknak bagi orang dengar suara aku bila tengah malam menjelma.Gila ah nak otp, special bebenor kalau nak otp. Biasa kalau aku nak call someone aku call noi je. Takpun vc dengan Bat suruh dia temankan aku tidur. Sebenarnya rasa sunyi je tidur alone. Tapi hambar gila kalau tidur dengan adik aku, dia tak suka tidur dalam gelap.


So now aku dah boleh atasi dah feeling tu. Aku pasang lagu takpun aku pasang cerita or prog keagamaan nak suruh feel ada orang tengah bercakap dengan aku. Payah betul kalau tabiat suka berjaga malam ni. Haihh

So that's all. Thank you !

No comments: