Nuffnang ads

Wednesday 24 June 2015

(Day 14)Single Woman 30-days Blogging Challenge





Ramadhan Kareem hollla holla people!


Malam ni berjaga sebab tak boleh nak tidur. Act, aku dah nak tidur tadi sesama dengan Bat konon suwit laa buat loudspeaker then tertidur sesama.


Then aku teringat laa aku ada promise dengan Encik Jordan nak wish Happy Iftar dulu baru tidur.


Kemain.


Then aku call la Bat. Bak kata orang setelah seharian malam barulah tanya khabar apa cerita hari ni kan. Tapi aku dengan Bat setiap masa ws pastu malam otp lagi.


Tet talian terputus.


Then Bat tak online dah. Maybe masalah internet.



So aku pun tanpa fikir panjang call laa Jordan. Sebab saja nak kacau orang tengah nak berbuka puasa.


Lah dia tidur rupanya patutlah ws tak balas. Walaupun dia macam mamai mamai suara pun baru bangun tidur sangat tapi dia layankan je laa aku ni. Bukan selalu call kan.

So kami boraklah macam macam.



Then sedar sedar dah satu lebih. Aku agak if aku tidur now mesti tak bangun sahur. Confirm !


OKEY !Topik entri ke 14 adalah:

 Describe the last moment you felt, trully blissful.


Kalau tengok maksud blissful ni banyak sangat maksud dia. Tapi boleh dikatakan sebagai gembira yang amat sangat.


Okey aku nak ambik kesempatan ni nak cerita pasal kawan kawan masa sekolah rendah.
Sebab sunyi takda kawan dah nak lepak kat rumah. Sedih wuu semua masuk belajar aku alone dekat kampung.


Masa tu aku lah plan nak pergi pantai dengan alasan dah lama sangat tak jejak pantai.


So plan punya plan dibantu dengan pokya lagi so kami set la hari apa nak keluar dengan apa nak pergi nak beli apa konon nak berpicnic. Tibalah hari yang dijanjikan.


Kami bertolak lepas asar sebab masing masing nak solat dulu.




Then epi drive Kami pergi empat orang.

kami beli la makanan sikit konon nak makan KFC dah yang pergi lambat sangat terpaksa la beli makanan biasa biasa je. Padan muka.

Dahla tak kenal jalan sangat so pakat hentam semua jalan. Silap masuk tempat perikanan hoi nasib tak kena marah dengan pak guard.


Then sampai dekat pantai semua tak sabar nak main air. Epi je taknak main air sebab taknak basah. satu lagi sebab dia pakai skirt. Aku pakai skirt jugak tapi biar ah nak main jugak.



Kami gigih berdoa dikurniakan jodoh yang baik. K tu tipu duduk asyik gelak je


Ayuh dongakkan kepala dekat belakang



Lompatan bintang. Penat nak lompat untuk hasilkan gambar lawa ceni



Jangan ingat lautan yang dalam tiada malapetaka. kami seronok main air then pokya nampak sesuatu dalam air. lalu berkejaranlah kami dalam air ingatkan ketam wah nak tangkap padahal tu kepala ayam. Entah dari mana kepala ayam datang. Bhahaha mohon pokya mandi bunga takut terkena kus semangat.


Semua nak masuk


Tradisional gila.


Weh pantai pandak sumpah lawa. hoho nanti nak mandi laut pulak. InshaAllah.



tricycle eheh


The fault in our stars. Nampak tak wayar usb cucuk dekat lengan aku. Ni leha tengah transfer virus cinta plus rindu dekat aku supaya makin sayang dekat dia.


Pasir penuh dekat baju sebab baring sangat


Yang gambar lawa lawa macam TFIOS tu sangat azab nak ambil tau. Dahla mata sakit masuk pasir pastu masa kami baring tu ada orang awam pandang. Tapi sebab nak jugak macam TFIOS tu kami rela mata masuk pasir. Gila dah bebudak ni.

Gelak tak cukup tanah terbahak bahak tak sedar diri semua. kalau bakal suami nak datang meminang tak jadi sebab banyak sangat ketawanya. Air laut macam bertambah sikit sebab campur air liur yang terpercik masa gelak tu.


Haa pastu kami pergi Taman Panorama pulak sebab Leha nak tengok sunset. Uuuu leha berjiwang guys!

Cerita berdasarkan gambar!



Konon art la sangat kan. Masa diorang nak turun aku terpekik pekik wei kejap ahh nak ambil gambar. Okey semua buat pandang sana haa okey okey lawa. Jom turun.


Tinggi kami naik


Pokya, kawan aku sejak kecik dulu. kawan yang pergi tuisyen sesama duduk buat math sesama jalan kaki pergi PSI sesama. Ingat tak pokya masa tuisyen kita lapar then pergi beli makanan. dah besar dah kita 


Kami bahagia sangat. Leha cakap nak jogging dahla naik atas bukit sana naik pakai kereta pastu sambil jalan sambil tangkap gambar pastu selfie tu kot maksud jogging bagi kami.

A family. 12 tahun dah kami bercinta sejak zaman gigi rongak lagi.


Akhirnya Leha berjaya tengok sunset


kami suruh paksa rela mamat yang ada atas menara ni supaya tangkap gambar ni. Sebab pakai monopod macam tak jadi sangat.


macam biasa Epi drive. Tengah drive sempat lagi monopod selfie


Tak mampu nak buat lalalala stamina mana stamina



Aku tak mampu nak cakap apa apa. Tapi serius diorang gagah gila





Berjaya tengok sunset akhirnya


Kami dah berkawan selama 12 tahun. Wuu lama. Kalau nak lepak kedai pisang goreng nilah rakyat jelata yang sanggup teman aku.


Masa aku tengok balik semua gambar ni serius aku rasa terharu dan gembira sebab ada kawan macam kalian. Trully blissful to have you in my life. Ececeh tak suruh terharu pong!



Balik lah cepat cepat pergi bazar ramai ramai sekali please . Jaga diri kalian ye anak anak. Moga tabah berpuasa di rantauan. Love you guys!

No comments: