Nuffnang ads

Wednesday 13 May 2015

cikucak cikucak tb UiTM di hatiku.




Hai. Aku delete balik entry latest sebab nak tb suka duka duduk UiTM. Aku takde lah cerita detail. Gila panjang nanti. Penat ah nak menaip, the hell aku nak taip panjang panjang. 

Masa dapat tawaran masuk UiTM tu aku nak menangis sebab orang lain semua boleh UIA or USIM dan UKM. Wanna kerai masa tu sebab aku rasa macam tak guna langsung. Dahla SPM 6A je. (masa tu tak pandai bersyukur).

So aku berserah pada Illahi sahaja kerana Dialah yang menentukan. Mak aku yang hantar aku sendiri ke Jengka. So at first aku memang dah set dalam minda aku yang aku taknak ada kawan pun dekat UiTM dek pengalaman pahit aku. So mak aku pun tolong angkat sekali barang aku. And masa aku masuk dorm tu ada 2 girls yang aku dengar diorang borak guna `I' and `you'. Mak aku bukanlah yang jenis tolong kemas barang aku. After she put my things on the floor she went to our car. And after aku check some borang aku tengok ada yang tertinggal sebab aku terhilang senarai salinan penting. Damn! After tengok apa yang patut aku pun pergi koperasi sebab nak fotostec semua yang aku miss tu. Unfortunately, aku kena beratur almost 2 hours sebab barisan pelajar terlalu lah panjang. Dahla alone takde kawan pastu lapar mak tinggal duit je. Menitis jugak lah airmata. So childish.

And after tu aku masuk bilik. One of the girls try borak dengan aku tapi aku ignored je. Just senyum and tak terima pelawaan diorang nak turun pergi dewan sekali. And lagi sekali malang sebab masa aku nak iron tudung, bangunan blackout. Ahh hutan mana aku duduk ni. And aku try check bilik sebelah and sempatlah iron dengan seterika dia yang still panas. Alah who cares kalau tudung berkedut pun.

And aku jadi baik dengan budak iron tadi. Her name is Amirah and she is also from TERENGGANU.
So aku okey sikit. And turun pun sekali dengan dia. Makan pun sekali dengan dia. And after makan aku terus mandi tak bercakap sangat dengan roomates aku tu. Lol aku ni coward gila. But diorang still tegur aku. And baik je. Kami solat maghrib dan isyak sesama. :) 


So since tu kami rapat. And diorang ingatkan aku pendiam. But I can't hide my true self. And kami still rapat sampai sekarang. Ha tu antara pertemuan aku yang indah.


Okey pastu move on. 


Saat paling sakit masa 2014 adalah zaman untuk move on. Yang selalu baca baca blog aku mesti tahu apa yang aku jadi pada aku. And banyak cara aku buat untuk move on. Gila sakit. Aku kurus gila (aku rasa macam tipu je yang kurus tu), okey whatever tapi aku nangis setiap malam. Nasib ada Erni tolong peluk malam malam biar aku tidur dengan lena. Nasib ada my girls yang selalu bagi motivasi. Weh sakit kalau kau dah hilang keyakinan diri. Sampai aku asyik kena tegur dengan Madam Roose sebab buat muka tak puas hati dalam kelas. Padahal aku tengah berkhayal dalam lamunan sendiri.


So aku pun buat banyak perkara yang seronok. 


 Yang ni aku pergi date dengan Bat dekat Secret Receipe. Foodhunting untuk lupakan masalah.




 Pastu aku pergi Gambang. Aku habis around RM50 sebab aku masuk Gambang Waterpark and Gambang Safari. Tapi berbaloi sebab sangat seronok main pelampung dengan bebudak ni. Nyaris lemas dalam air sebab degil nak main dekat area dalam. Padahal tak pandai berenang.







Semasa Sayidina Umar mendengar seorang lelaki memuji-muji seorang kenalannya, beliau bertanya: "Engkau pernah bermusafir dengannya?" Jawab lelaki itu: "tidak pernah". Lantas Umar berkata: "Demi Allah yang tiada Tuhan melainkan Dia, sesungguhnya kamu belum mengenalinya!"


Pastu kami 5 orang travel ke Melaka sebab temankan Noi pergi jumpa majlis kahwin kawan dia. Kami yang nama pahlawan Melaka ibarat pulang ke rantauan. *jangan termuntah. They are
 so kind although we had a lot of problem in our journey. But, no pain no gain.




Ni masa the hardest part dalam hidup aku. Aku pergi KL kot sebab stress. And aku first time naik LRT alone. Wuish scary but dapat pengalaman yang sangat bermakna kot. Ni Bat yang ala mak datin shopping tak muat beg plastik sebab teruja baju kain semua murah. Hahaha 


Dah dah cerita pasal move on. Go die lah. Ayuh mulakan hidup baru.


Okey pastu aku kan suka gila gambar yang baju sama 5 orang. Alkisahnya beli tudung banyak so we agreed to wear the same colour. Warna Toi lain sikit sebab dia takde dalam perancangan masa ni.

So kami beli tudung dark grey and semua pakai baju hitam putih. Lagipun hari Rabu memang all lawrians kena and memang wajib pakai baju black and white.
It was so funny when we walked around the Ecm and some people made their own assumptions. They thought us as a nasheed band and asked us what is our band's name. Without answering, we just nodded our heads pretending it was true. Lie!












Ni masa berjimba dengan kawan Tiya yang duduk UMP. Nizam, King and sorang lagi Haziq. And masa ni konon triple date the heck poyo gila. Masa tu jugak aku ngan Noi memalukan diri sendiri dengan berlari naik atas eskelator yang tengah turun sebab kami ingat dah terlepas tingkat yang jual tudung tu. Siap kena marah dengan guard sebab buat kerja tak senonoh. Gelak atas lantai macam orang takde akal. And budak lelaki 3 orang tu muka tercengang gila tengok kami yang pada mulanya sopan santun masa makan tadi dah bertukar rupa. What a shame. Rasa nak terjun bangunan sekarang. Masa ni King ajar kitorang main snooker and main dart. Seronok sebab first time ada pengalaman main menda yang baru bagi kami. 


Okey ni masa kami pergi Taman Gelora sebab nak release stress dengan exam. Kononnya cara untuk terapi diri before bergelut dengan exam. (cis padahal study memain je). Masa ni kami picnic dan teruja sangat nak pergi Taman Gelora. First time pergi. And kami buat video. Masa tu aku tak berapa waras and duduk berjoget sebab nak release stress and takde orang dekat Taman Gelora. Suddenly, ada budak kecik umur 6 7 tahun datang dekat aku. Dia peluk aku. And Tiya marah aku sebab aku lah kami kena kejar. And si Tiyaya telah selesaikan masalah kami dengan belanja aiskrim mahal dekat budak tu. Budak tu scary sebab dia asyik kejar aku and aku berlari lintang pukang bersama Noi nak selamatkan diri, Pastu kami kena kejar dengan monyet pulak sebab monyet ternampak kami seronok makan aiskrim. Nasib dah nak habis dah. And masa ni Bat ngan Noi buat video gila tepi bas Rapid. Sebab kami bosan tunggu dekat luar bas and pakcik bas Rapid tak bagi kami masuk. (Bat, aku still simpan video tu tau. Kalau kau buat jahat siaplah kau, aku upload nanti)



Ni muka bareface without any make up. Muka kami masa ni sumpah gemok gedompol sebab makan tak jaga. Asyik makan makan dan makan. Aku ngan Noi yang 
dashat sekali sebab tengah malam pun pergi beli nasi lemak pastu 
 terus tidur tak sedar dunia. Bila semua pergi timbang berat badan pakat meroyan sebab dashat sangat. Stress study camtulah.

Pastu Birthday Tiya. Aku dah cerita dekat post yang lama. Seronok jugak mandi laut. Ni surprise yang paling gimik aku pernah buat. 
                                                
                                                         

                                             

Behind the scene.Eheh?? Tu barang yang banyak tu baju kami yang prepare nak mandi laut nanti. Prank la sangat. Akak akak hijabster duduk sibuk pastikan persiapan terakhir.


                                            


Tu dia. Aku selaku penggerak utama drama `Birthday Tiya' terpaksa ambil alih tugas mengendalikan Tiya sebab dia ni ganas sikit. And sakit tangan aku sebab kena pegang tangan dia. Nasib Pakcik Salleh selaku pemandu teksi turut berkomplot dengan rancangan jahanam aku.

Muka dia pucat sangat masa ni sebab dia takut dengan apa yang akan jadi. 




 Ni dia Tiya muka terharu speechless. Haha.


Us. Cukup 5 orang.








Okey gambar atas ni adalah gambar budak rumah kami. Ni makan terakhir before kitorang habis foundation. Ni first and last. Seronok makan besar malam ni tapi Puteri takde. Sedih sikit. Budak rumah yang sangat baik. Tak bising tak buat sepah. Tipulahh cakap tak bermasalah langsung tapi aku bagi 9 bintang untuk budak rumah yang takde masalah. Ketua rumah yang pemalas macam aku ni pun tak sakit kepala. Diorang memahami sesama lain. Great to meet you guys!




Okey ni malam annual dinner. Gambar first tu dengan bestfriend aku, Si gemok yang selalu cari pasal dengan aku. Sejak cuti ni dah berapa kali dia cakap rindulah pastu tanya aku tak rindu dia. Heii aziz gedik.

Sebab malas nak cari baju so aku pakai je la baju yang dah sedia ada kat rumah. Baju pengantin. Lol. Husni kebetulan pakai sedondon dengan aku and aku be like, "Husni jom tangkap gambar". Seronok sangat dinner malam tu. Sebab aku berjaya tunaikan cita-cita Bat yang buat aku sakit kepala berhari hari. Apesal cita cita mu rumit sangat. Sheez nasib aku baik.



Ni hari lepas exam Global Issue. So kami setuju nak pergi makan aiskrim pasu and pergi berjimba last time sama sama 5 orang. Siap selfie dalam Aeon aku tak tahu kejadah haram apa kita buat masa tu. And masa ni aku kena marah dengan Tiya sebab kacau dia tidur. Alololo tomei Tiya kentang ni buat merajuk dengan aku.



Okey ni gambar aku dengan Bat dalam bas masa balik Kelantan. Seronok kot balik. Kami terpaksa beli tiket mahal sebab tiket semua dah habis. Rasanya bas ni mahal sebab kerusi dia selesa sangat and siap ada televisyen. Tapi nak tengok tv tu kena pakai earphone sendiri baru boleh dengar suara. Cerita dia mengarut je. Hampeh. Aku ngan Bat layan twilight dalam laptop aku. Aku tutup laptop tu pun sebab Bat tertidur. Seronok gila balik rumah Bat sebab katil dia selesa and makanan dekat rumah dia semua sedap. Aku siap ikut family dia pergi dinner papa Bat and pergi semua kenduri. Seronok yang amat. Nanti bulan Jun aku pergi lagi ye Bat and mak aku dah bagi permission dah tadi. InshaAllah.




The Mask. Poem yang aku recite masa persembahan kelas. Thanks to Noi and Tiya selaku lampu suluh a.k.a sportlight aku malam tu. Aku berlatih berhari hari depan laptop and finally aku berjaya menangis masa persembahan tu. And aku tak akan lupakan muka Aziz yang impress gila lepas aku habis buat persembahan. So these is my favourite pics from this night. Aziz acah hero lol. 

Wei Aziz aku harap kau terharu jangan nak mintak aku buat appreciation sangat dekat kau nanti si `dia' marah. Aku rindu hang Aziz sampai mandi tak basah makan tak lalu. *boleh terima tak ucapan rindu aku ni. Hang jaga diri leklok. First time aku ada kawan lelaki macam hang yang boleh buat gurau pujuk pujuk maki maki tak sentap and gaduh nak pecah anak tekak. And kau selalu tolong aku belajar. Jaga diri Azizun nanti hang rindu dekat aku jangan nangis nangis. Aku takde nak lap air mata hang. Dekat degree jangan lupa beli air masak yang besar tu sebab aku takde dah nak bawak air masak untuk hang. nanti dekat degree jangan asyik duk menjemah je sebab takde orang nak layan dah. Nanti kalau aku rindu hang, hang hantarlah lagu yang hang nyanyi tu. Aku tak akan lupakan kenangan kita dekat Sungai Kuantan, dekat Ana Ikan bakar. I really enjoyed the moment Jiz. Aku takkan lupakan moment yang kau tepuk tangan masa nyanyikan lagu birthday untuk aku tu. Kasih sayang kau Jiz payah nak dapat. Aku harap sangat orang yang kahwin dengan kau akan appreciate kau elok elok. 




Madam Mazni is also a great part in my life. Ingat lagi masa first time kelas ngan madam and madam
tak paham pun apa aku cakap. Lol. And masa madam bukak gerai madam
 selalu buat muka comel suruh kami beli makanan dekat gerai dia. And dia selalu belanja kami makan dekat kedai Kak Lah Mee Bandung. 

paling lawak masa tragedi jamuan kelas bekas polystrene kami tetiba hilang. Aku yang sebagai antara orang yang handle jamuan kalut dah. penat berlari buat preparation lagi and penat cari polystrene lagi. malam tu Madam suruh hantar bekas nak buat air and aku sadis gila dah siap pakai baju tidur. Nak pergi tukar baju sopan memang tak lah. So aku pakai kain sembahyang and muka madam terkejut gila tengok aku masa tu. Scary sia. 



Okey ni masa sambut Birthday aku yang ke 19. Kami sewa kereta. Ni muka kecewa sebenarnya  tempat duduk kami kena rampas dengan orang gila yang langsung takde common sense and gatal nak mati. Kami akhirnya mereput tepi pantai Teluk Cempedak je sebab patah hati.


Ni before kena kejar dengan monyet TC. Dia sumpah scary gila. Aku ingat nak bergurau 
 and pukul kepala seekor monyet ni sebab aku geram kawan kawan dia kejar aku. Oh jap jap. It's not la like pukul but I guess tepuk kot. And monyet tu terperanjat and aku lari tak pandang belakang dah. 



Okey ni sambut Birthday Aziz. Muka Aziz yang pucat bila Shaz tutup mata tu tak leh blah. Penakut kemain. Haa jaga elok elok hadiah aku bagi tu. Kau handsome sangat bila pakai tu. Cis ayat mengampu!









Next, ni lawatan melawat Kuantan kot. Mama as penjaga kami sepanjang sem ni ajak kami
 ronda Kuantan. Best gila kot naik kereta pusing Kuantan. Pastu mama siap bagi guide lagi tentang tempat yang ada. Sebab kami rapat since sem 1 so kami special. Eheh? Tapi mama sumpah baik. Weee . Rindu nak gi gosip dekat opis mama. Thehehe 




Final bermula. Start dah getir hidup kami. Banyak masalah sebab masa ni kami banyak pakai duit. And aku ingat Noi tengking aku sebab aku terpadam nombor bank dia sebab aku kalut sangat. Shiiz Noi marah benor. Sorry Noi. Pastu Toi pulak banyak masalah si keluarga Pak Amdah duduk cari Toi. Ni malam kami study eco. Rindunya alahai nak baring tengah rumah pastu duduk tengok Noi iron baju. 

Aku ada satu habit bila aku berus gigi before tidur aku akan berjalan kat sekeliling ruang dalam rumah sambil cakap cakap dengan diorang. Takpun aku pergi tunggu bat iron baju sambil borak. Selalu Bat perli aku. "Ni datang nak tengok aku iron baju la ni". Damn bat suka hati aku la. 

Okey then last photoshoot dengan bebudak ni. Me is sad, dah nak habis dah. So yeah biarlah gambar berbicara.





A year. Suka duka pahit maung dijalani bersama. 


Nak balik dah.

So that's all. 



Bye. 4.03 a.m 14 Mei 2015

No comments: