Nuffnang ads

Thursday 9 April 2015

the life of Lekiu Topaz

Assalamualaikum. haa nak sambung update semalam.


Si Lekiu Topaz ni orangnya Johor. Tapi sejak serumet dengan kami dia dah pandai cakap Terengganu. 60% fluently terengganu. 


Benda yang aku paling jealous dengan dia ialah dia ada thigh gap dan kurus. Walaupun aku tak gemok tapi tetap insecure dengan kurus dia. 

Ha kami panggil dia Noi sebab hari tu kami duduk berwhatsapp pastu Bat la yang typo tertaip Noi. Last last kami pangil Noi takpun Noya je.

Hidup dia pelik sikit la. Tengah malam basuh baju dekat machine bawah tu. 

"Noi, kau tak takut ke turun sorang sorang dahla sunyi kau tak rasa ada sesuatu teman kau basuh baju tak?" hahahahahaha


Takpe Noi, dah nak habis kan asasi ni. So bagilah can sikit dekat 'dia' temankan kau basuh baju.


Noi ni yang aku paling respect ialah sabar. Sumpah kalau Noi jadi pakwe aku mesti seronok. Sebab aku buat apa apa dia sabar je. Kalau aku, mesti dah membebel meluahkan apa yang tak puas hati.


Dan dia pandai sangat lipat baju. Bat suka sangat tengok dia lipat baju. Aku pun turut sama terikut.


Orang yang selalu tanggung makan minum aku time mak tak bank in lagi duit kami. Dia ni kaya sebab kerja. Kalau duit dia tinggal 500 hinggit lagi dah buat muka takde duit. Cis Noi, kau ni tak bersyukur langsung. Nanti Allah tarik rezeki baru kau tahu.




Haa Noi, aku sayang kau walau kite selalu emo. Pasal term paperlah pasal ikan lah. Macam macam tapi aku sayang kau gemok.


Semua tengah tidur mereput. Apesal semua orang tak sedar diri semua ni dah nak exam esok lusa dah.


Bye and take care. 

No comments: