Nuffnang ads

Saturday 22 November 2014

sayang aku semue comel comel ^_^

Assalamualaikum. And good morning . Cis morning ape ke bende dah pukul 9. 37 pagi. Ala morning jugak.

Hari ni dah 23 haribulan dan tinggal 6 hari lagi nak balik Kuantan. YYYYEEEAAAAAAAAAAH Kuantan! 

Ahaa hari ni aku bangun awal sebab dah nak biasakan bangun awal. Nanti dah ada kelas kat Kuantan senang la sebab dah ada preparation. Bangga jadi diri sendiri. (ayat sepet aku)

Aku dah rancang dah nak bawak baju berapa helai, nak bawak tudung berapa helai dan banyak lagi yang aku dah nak masukkan dalam list. Eksaited nak balik Kuantan Tuhan je tau. Rasa nervous sebab budak rumah pun baru dan rasa happy sesangat sebab dah sure budak bilik adalah my bestfriends. Siapa yang tak bahagia kan. We own the world. 

Aku rasa bahagia gila ada korang wei. Sumpah kalau aku rasa lost dengan diri sendiri sebab masalah peribadi aku, korang lah penyembuh luka aku. "Wei ayat nak suruh belanja makan pizza ker".  Tak tak, aku ikhlas. 

Semalam aku macam baru sedar dengan diri aku sendiri, yang aku banyak abaikan parents aku, family and pelajaran aku sebab perkara sia-sia. Dan alhamdulillah aku masih hidup hari ni dan berpeluang untuk tebus balik dosa aku. InsyaAllah.

"Kat Kuantan nanti kita solat subuh jemaah nak?"

"Zohor depends la sebab tengok kelas macam mana."

"okey okey, kite jemaah setiap kali Subuh, Maghrib dan Isyak"

"kite try istiqamah yang ni dulu"

Aku senyum je bace conversation diorang ni. Asal korang ni sweet dan comel sangat aku rasa. Hish aku tak caye korang ni member aku. Satu dalam seribu. Eh tak tak. Empat dalam seribu.

Korang ada keistimewaan sendiri. Okey aku rajin nak cakap sebab korang kan suka stalk blog aku. So aku rasa aku confess perasaan aku kat sini jer.

Zati : mak rasa zati paling kebudakan yang boleh buat mak rasa nak gelak je dengan perangai tak matang. Selalu buat mak rasa semangat sebab selalu tolong dalam pelajaran. Walau rasa nak give up tak jadi sebab zati selalu cakap "takpe, kite belajar sama- sama". Ayat tu comel gile tau dak. 

Erni : aku rasa erni ni macam kekasih aku. Sebab kalau aku boring ke ape ke, aku call dia lah sebab aku suka kacau die. "mak, kau nak penampor ke haa" "mak , nak peluk". Aku selalu otp ngan die memalam sampai mama dia asyik tanya dia tu otp dengan pakwe ke ape. Hahaha. Aku selalu pinjam duit dengan dia and dia tak pernah kesah aku bayar bila. Weii kalau aku mati halalkan eh takpun mintak dengan family aku.Hahahhaha

Bat: kalau aku rasa nak mulakan sesuatu yang payah dan aku rasa sedih, kaulah yang jadi matahari aku. Sampai aku nangis kat meja makan semalam sebab kena tazkirah. Dan semua family aku macam "kau gaduh dengan boyfriend eh". Dan kalau aku nak beli baju 2 pasang murah kaulah yang jadi mangsa kena beli jugak kan.Untuk cukupkan jadi dua. Kau satu aku satu. Hehehe.

Tiya: yang sentiasa cool semacam. Kau selalu je jadi penyokong aku dari belakang. Walaupun kau terasa hati ngan aku tapi kau buat tak peduli pun. tiya I love you tau. Takde istilah bezakan sesiapa dan kaulah yang jadi kawan aku dulu mase kita masuk kelas H dulu. Aku takkan lupakan jasa kau tau. Muah ciked.

Memang aku tak tahu nak cakap apa atas kesyukuran aku. Aku akan cakap jasa korang yang dah banyak sedarkan aku dari jahiliyyah ni dekat padag Mahsyar nanti tau. InsyaAllah. Aku sentiasa doakan korang ni sentiasa di bawah naungan kasih sayang.

And cop cop Aku ada nak cakap aku sayang my sissy Zulfa Abdullah sebab selalu caring pasal aku. Selalu ajarkan aku cara nak pakai baju bergaya tapi tutup aurat, ajar aku pakai lawa-lawa. Selalu gak bagi pinjam baju dan semuanya yang buat aku sayang gila kau sissy. "kenapa sayang gila?" Sebab kalau kau dah tak jadi kawan aku entah la nak jadi apa hidup aku nanti. You're my star in my dark night.

Betullah apa yang mak aku cakap. Biasa apa yang Allah uji adalah sebab Allah sayang. Berapa kali ntah aku asyik salahkan takdir aku takde bestfriend masa sekolah menengah. Aku rasa kalau aku dah ada bff dari dulu mungkin aku takkan hargai korang. Sebab aku dah pernah rasa tak dihargailah aku rasa sayang korang sangat-sangat dan taknak korang rasa tak dihargai sebab aku. Apa yang aku terkurang maafkan aku eh. Aku tak sempurna. Sobss...

Dan moga berakhir segala ketidakgembiraan untuk bulan November. :)

Dan aku nak sambug buat keje. Take care my sweethearts . Love yu to the moon and back. Love till Jannah.

No comments: