Nuffnang ads

Saturday 18 July 2015

(Day 30)Single Woman 30-days Blogging Challenge




Selamat Hari Raya gais.!

Berapa kali dah tangguh. Sebab kekontangan idea.

30)   Write a letter to your future mate saying whatever you want to say

Assalamualaikum. Kepada insan yang masih belum saya ketahui siapa awak, wajah dan semua nya.

Pertamanya, masa saya tulis surat ni saya tak pernah terbayangkan muka sesiapa pun. Saya tak pernah imagine macam mana rupa awak. Perangai awak cemana. Tapi kawan saya Batrisyia selalu cakap, orang yang dijodohkan dengan diri kita adalah menyempurnakan sebahagian diri saya, melengkapkan apa kurangnya saya. Kan?

Dan mungkin kita tak sempat berjumpa pun di dunia ni. Tapi bagaimanapun saya harap kita berjodoh di akhirat nanti.

Jika saya sempat berjodoh dengan awak, saya akan pastikan awak baca surat ni.


Dear one, saya sebenarnya tak tahu nak tulis apa. Banyak sangat perkara yang saya nak beritahu dekat awak.


Saya seorang yang tak pandai bermadah pujangga semua. Hari ni dah raya ke tiga tahu. Tadi masa saye pergi beraya two of my bffs dah ada someone in their life. Saya rasa left out. And balik tadi saya banyak kali tanya diri saya, siapa yang saya tunggu sebenarnya? Kenapa saya asyik tutup peluang yang datang? Kenapa saya mudah sangat turned off?

Then, saya terjaga pukul 1 tadi sebab lepas maghrib dah tidur. Saya bukak laa instagram and I found a quote. "I asked Allah to protect me from enemies and I started losing the person that I love." In the end, saya buat conclusion, awak yang saya tunggu tak hadir lagi. Sebab tu saya rasa hambar dengan semua orang.

Saya pelik. Sangat pelik. Saya harap awak tak culture shock or tak kena heart attack lepas kenal the real me. Saya harap sangat awak belajar kenal saya lepas kita kahwin. "Kita kahwin", awkward kot nak taip ni. Saya gelak je sensorang. Well I'll become a wife in future. Saya harap awak terima saya seadanya sebagaimana saya menerima awak. Kita sama-sama belajar dalam kekurangan dan dalam kelebihan. Yeay muah sikit.


The first one saya nak cakap dengan awak ialah pasal hobi saya. Travel dan food hunting. Serius saya cakap saya boleh makan sebanyak mana yang saya suka if saya ada mood. Dulu saya takut nak makan pastu diet diet sampai tak cukup isi. Bila kawan saya nak membonceng motor dia suruh saya berkuat tahan motor sebab dia cakap saya kurus sangat takut jatuh motor. Shizz.


Saya selalu travel. Dengan kawan kawan la biasa saya pergi. Mak tak kasi lagi saya travel alone. Kalau saya cakap nak pergi memana mesti dia cakap "kahwin dulu". So sebab awak sayang saya so ayuh travel dan menikmati keindahan ciptaan Tuhan.

Yang paling saya suka ialah jalan jalan then beli makanan.






yeay bersedialah untuk gemuk dan membulat. Takpe nanti kita workout sesama. ^^

Okey sec, selain makan dan travel, the most thing yang saya suka ialah membaca. I read a lot. Dulu saya sanggup kayuh basikal jejauh sebab nak pergi library. Buku yang saya suka baca biasanya berkisar penyiasatan, buku fakta macam ensiklopedia tak pun buku kajian pasal haiwan. Aha saya suka sangat haiwan especially ular. Tak minat cintan cintun sebab saya nak karya sendiri cinta saya dengan awak. Eheh


Kalau saya pergi kedai yang jual pet atau zoo, haiwan yang saya wajib pergi tengok adalah sangkar ular. Tak tahulah kenapa saya suka ular sangat. Sebab ular mampu tidur tanpa makan berminggu minggu kot. Tapi tak berkeinginan sangat nak bela ular sebab cara makan ular ni leceh. Baik saya tak payah bela apa apa pun.


Hmm saya tak suka makanan pedas masin dan manis sangat. I hate chocolate. Hari tu ada someone bagi saya chocolate cadbury and I took almost a week to finish it. And I gave the choc to my roommates to. I'm so sorry but I just can't eat them because I'll feel dizzy. Masa birthday my sister bought a choc cake and I vomited after eating them. If sikit boleh laa hadam. Rajin jugak my friend suap chocolate tengah class elak mengantuk.

If saya tengah sedih or badmood, kecewa dengan something ke apa ke, just biarkan tanpa sebarang soalan. Saya cuma perlukan tidur. Tapi jangan tinggalkan saya seorang. Duduk dengan saya dan biarkan saya menangis ke. Nanti bila saya dah okey saya cerita sendiri.

And saya bukan seorang kaki pujuk memujuk. Tak pandai dan tak reti. If laa awak merajuk mungkin saya akan pujuk sekali je kalau awak still merajuk maaf saya memang tak pandai pujuk. So kemungkinan besar awak kena pujuk diri awak sendiri. Hahaha. Same goes to me. Saya tak suka merajuk over. Jadi bila saya marah ke apa ke tak payah pujuk biarkan saya cool sendiri. :)


Perkara yang saya paling benci adalah buat sepah. Bagi saya if laa saya dah kemas cantik cantik then disepahkan balik macam orang tak appreciate saya.

Memasak? Okey leave it to me. I'll do it. Tapi weekend takkan nak makan yang saya masak jugak. Ayuh kita keluar berfood hunting if tak busy. Apa salahnya spend time together. Takpun masak untuk kita. Saya nak jugak rasa sphagetti yang awak masak. *kenyit mata


Saya suka makan yoghurt dan aiskrim. Aiskrim yang tak manis of course. Impian saya adalah makan yoghut tepi pantai dan sambil bercerita. Lepak tepi pantai memalam after balik kerja and cerita hari ni dah jadi apa esok nak buat apa.


Haa nak cakap, kalau pergi cinema dengan saya kan, janganlah beli makanan. Kalau awak nak beli popcorn ke beli dekat awak sorang. nanti dah ada popcorn saya dah tak fokus dah dekat movie tu asyik makan je. And make sure selalu bawak air mineral ke sebab antara yang saya selalu bawak dalam handbag adalah air mineral.

Saya alah kepada caffein. If masuk kedai kopi saya akan sakit kepala yang amat dan of course tak boleh minum kopi or nescaffe susu. Kawan saya selalu mintak maaf if dia tersalah saya bagi minum kopi.

Saya juga alah kepada syampu aw. Bila saya cuci rambut mesti saya akan tidur terus. Entah lah kenapa tapi centulah perangai saya, Comel kan. Bhahaha

Saya suka warna Emerald dan turqoise. Tak kira biru turqoise ataupun hijau turqoise. Saya paling suka bunga tulip dan bunga lily. Jangan beli mawar dekat saya sebab saya tak suka mawar. I just don't like the smell.

Saya harap sangat saya jumpa awak pada masa yang tepat. Saya ada cita cita di mana saya nak sambung belajar sampai Phd. Saya harap orang yang selalu ada time jatuh bangun saya adalah awak. Moga awak dah ada di samping saya bila saya naik stage untuk ambik skrol Phd saya. Siapa lagi nak saya curahkan kegembiraan saya selain family saya kalau bukan awak.

Serius saya cakap. Saya rasa pelik dan aneh tulis surat ni padahal saya tak de pun lagi penerimanya. Tapi dengan berbekalkan kata hati saya gagahkan menulis.


Saya banyak kali jatuh dan masa saya jatuh tu saya alone. Dan saya harap lepas saya jumpa awak, awak akan pegang tangan saya dan tarik saya bangun balik. Dan if saya menangis saya akan menangis di bahu awak. Insan yang dah lafaz akad nama saya.

Saya tak minta banyak pun. Cuma suami yang memahami dan selalu ada susah senang kita, bertanggungjawab dan mampu bimbing kita sekeluarga serta penyayang.


Moga saya jumpa awak bila MASA DAH SESUAI.

Semoga kita terus berada dalam rahmatNya.

p/s: tetiba saya rindu dekat awak walaupun saya tak tahu siapa awak. Mohon rindu saya jugak. Saya rasa sayang dekat awak. Jumpa awak nanti. Saya harap degupan jantung kita saling mengenali sebab orang yang ditakdirkan bersama degupan jantung mereka selari dan berdegup seirama (doc stranger).

No comments: