Nuffnang ads

Friday 10 July 2015

(Day 28)Single Woman 30-days Blogging Challenge




Assalamualaikum and Ramadhan Kareem gais.


Hari ni dah masuk fasa terakhir ramadhan iaitu 'pengampunan' di mana semua umat Islam berlumba lumba mencari cinta Tuhannya. Dan ketika di frasa inilah maka adanya malam yang lebih baik dari seribu bulan. Malam lailatul qadr. Semoga amalan puasa kita diterima Allah SWT.



So today I'll share about describe a moment when I made a big, bold move. In any area of life.


Masa aku nak move on dari law.


Sebagai pelajar asasi Law atau nama melayunya Undang undang memang lah nak sangat sambung degree law. Siapa yang taknak.

If nak sambung law aku mesti achieve band 4 muet AT LEAST.


Masa aku dapt band 3 aku sedih gak sebenarnya. Aku fikir apa yang Allah nak tunjuk dekat aku sebenarnya ni. Selepas mak aku bagi nasihat aku decide lah utuk repeat. Walaupun aku tak yakin mana dengan keputusan tapi sebab abi nak suruh jugak repeat biar dapat band 4 aku gagahkan diri bayar RM 100 dekat class rep untuk repeat Muet.


Tetiba sir cakap yang repeat Muet Mac belum tentu boleh masuk law. Aku menangis kot masa kelas tu. Tak tahu nak cakap apa. Aku tak tahu kenapa jalan yang aku pilih berliku. Masa tu jugak aku dapat tahu aku tak lepas temuduga SPA. Nampak dah macam mana jalan cerita aku ni.



Petang tu aku call mak. Mak marah aku menangis sebab masa depan. Mak aku ada lah "Kau ingat kau Tuhan ke sebab fikir dah apa yang jadi dengan masa depan."



Nangis sampai tak tahu nak cakap apa. Lama aku menangis mengadu dekat mak apa yang aku kena buat. Call abang aku. Dan paling aku sentap "Tuhan buka sesuatu untuk mu takkan tak nampak. Kot Allah tahu mu tak boleh dengan law."



Lepas aku buat istikharah beberapa kali, aku rasa tak tenang tiap kali fikir nak ambik law. Aku rasa takut sampai tak boleh tidur malam.


Dan one day aku beritahu dekat mak dekat family aku aku nak quit law. Aku tak boleh nak hadam law. Aku rasa tak tenang dengan belajar law.


Family aku tenang. Praise to Allah. Diorang suruh pilih sahaja course yang buat aku bahagia. Dan aku dengan muktamadnya ak berhenti belajar Law. Sedih senanya sebab macam rugi.


Tapi mungkin rezeki aku dekat lain. Insha Allah. Doakan aku lulus temuduga. Aamiiin

No comments: