Nuffnang ads

Tuesday 30 June 2015

(Day 21)Single Woman 30-days Blogging Challenge




Hai and Ramadhan Kareem people.


Okey ni yang cover untuk hari ni. Sebab nak betul betul 30 hari kan.

Tajuk entri ke 21 pelik sikit tau. Macam tak masuk langsung dengan aku. The heck.



So aku nak tukar sikit tajuk dia. Don't care suka hatilah blog aku.



Voice out the quotes "no boyfriend no problem". ( Ni aku reka sendiri)


Okey sebagaimana yang sedia maklum bulan ni cukuplah setahun status memegang status janda berhias. Eh silap silap status single forever alone. Wuish bangga gila dah setahun tak couple,single.

Masa mula mula break up mak aku perli "mesti tak sampai 3 bulan mesti baik balik"


Takpun abi aku akan cakap " dah ada orang? Takkan single lagi kot?"


Yes. I am single forever alone. Tralalalala


Sebenarnya kan, aku tak single pun. Maafkan kenapa menipu kalian.




Huhu emo kejap.

Bagi aku lah. Boyfriend ni kira macam permintaan je not the keperluan


Faham dak? Hoi susah betul tak ambik ekonomi ni. Ceni. Kalau 'permintaan' ni kalau ada takpe, kalau tak ade pun takda. TAK PENTING.


Kalau 'keperluan' pulak memang keutamaan. Tanpa tu susah lah kita. As student kita kena ada duit. Kalau tak ada duit cane nak beli buku, beli makanan beli alat tulis nak shopping baju lagi buku fixi lagi. Eh silap hahaha haa macam tu lah keperluan.



Nampak tak the big difference between these matter.


Ha bagus!


Aku tak kata lah boyfriend tu tak diperlukan ke apa sebab everyone has his/her own opinion and we should respect it. Maybe dia couple sebab keluarga dia berpecah belah and kawan kawan dia pulau dia ke. Takpun lelaki tu guide dia jadi yang lebih baik. Don't judge a book by its cover.


Tapi kan bagi aku (baca:untuk aku SAHAJA) serius aku rasa aku tak perlu kot boyfriend. Sebab dah matang dan ada tempat untuk berpaut so angin kencang ribut taufan datang inshaAllah dengan izinNya kuat lagi untuk berdiri di atas kaki sendiri.


Kalau dah tahu life aku cane, aku ada seorang member yang boleh aku main bengong bengong tau dengan dia. Sampaikan kalau aku otp kan, family aku dah tahu dah aku otp dengan siapa.


We share a lot of stories. Laugh together and spend time every day.


If laa you guys ada kawan yang boleh main geli geli sampaikan kau kutuk dia kaw kaw dia steady je hold tigh onto her. You must know she's the one. Believe me.






Masa ni aku terharu gila sebab dapat gambar bulan. Acah acah sweet lolol terharu iolls.







Gedik gila. Tapi best weh. Sebab kalau aku cerita pasal sesuatu mesti dia akan layan je. Nak nak part crush ker jumpa mamat handsome tepi jalan ker takpun penjual kuiz dekat bazar yang handsome comel santun tu huish seronok bercerita. Aku call memang akan angkat 24 hours sebab dia tak layan games. Tak suka bola sepak tapi suka membaca suka masak suka makan. Food hunting is our hobbies.


Serius kalau aku nak cari suami aku nak yang versi Bat. Mesti life aku heaven gila. Sanggup layan karenah aku 24/7. Bat romantik sawit sampai diabetis pastu baik pandai buat kerja rumah lovely adorable semua lah.


Lagi apa eh yang aku suka ada dekat bat. Entah lah susah nak describe. Aku pernah cakap dekat bat if laa one day aku nak kahwin suami aku mesti sebijik perangai dengan mu bat.


Moga kami ke Shah Alam.




So no hal lah kan kalau tak ada boyfried.


Dear future, kita jumpa tu biarlah saat yang tepat. Kita dah saling berjaya. Kita dah matang dan dah faham tanggungjawab masing masing. Masa tu awaklah yang paling saya cintai.

Tak leh panjang panjang.

Surat untuk future panjang panjang entri ke 30 nanti. So guys happy moreh. Love you guys. Happy reading and thanks for reading my blog!

No comments: